Content marketing (Sadržajni marketing)

Objavljeno : 5.11.2020. Čitanja : 77

 

U cilju vam je da budete vodeći na tražilicama prilikom pretraživanja a to možete postignuti na dva načina: organski i plaćenim oglasima. Plaćeni oglasi podrazumjevaju plaćanje ključnih riječi za koje želite postignuti prvo mjesto na Google tražilici. Međutim, nasuprot takvog oblika plaćenih oglasa, kao rješenje za poboljšavanje statusa na web tražilicama javlja se content marketing. Content marketing, odnosno sadržajno oglašavanje, predstavlja jeftiniji, kreativniji i učinkovitiji oblik oglašavanja a odnosi se na kreiranje tekst sadržaja kako bi uspostavili kvalitetan odnos i pretvorili potencijalne kupce u stvarne potrošače. 

 

Razlozi za content marketing 

 

Sadržajno oglašavanje pokazalo se kao uspješan način za postizanje prve pozicije na tražilicama oglašavanja, a glavni razlozi zašto bi se trebali odlučiti za ovakav potez su: 

  • Poboljšanje ratinga na tražilicama 

  • Predstavljanje svojeg poslovanja kroz praktične primjere 

  • Stvaranje odnosa sa kupcima 

 

Poboljšanje statusa na Google tražilici 

 

Cilj kvalitetnog oglašavanja uvijek bi trebao biti postavljanje svojeg web mjesta i svojeg poslovanja na vodeća mjesta na tražilicama. Iako se to može postići putem oblika plaćenih oglasa koji vas rangiraju na te pozicije s obzirom na odabrane ključne riječi, mnogo jeftiniji i kreativniji način kako to postići upravo je sadržajno oglašavanje. Stvaranjem kreativnog, originalnog i razumljivog sadržaja moguće je postići visoke pozicije na Google tražilici bez dodatnih troškova. Treba uzeti u obzir da Google treba određeno vrijeme da vas prepozna kao najbolju opciju za korisnika njihove tražilice, stoga je to dugotrajan proces stvaranja sadržaja koji je na kraju i dugoročno isplativ. Ne treba očekivati rezultate odmah, međutim, stvarate li kontinuirano kvalitetne sadržaje Google će vas prepoznati i organskim putem smjestiti na vodeće pozicije tražilice. 

 

Predstavite svoje poslovanje kroz content marketing 

 

Kreiranje vlastitog sadržaja daje vam prostora da sebe predstavite svojim potencijalnim kupcima na nov i kreativan način.  Sadržajni oblik oglašavanja prikazuje načine kako se to postiže, kada je vrijeme za takav potez i slične teme kojima publika dobiva lakši uvid u vaše znanje i stručnost. Predstavite se svojim potencijalnim kupcima praktičnim primjerima iz prakse, istaknite načine kako upravo vi možete biti rješenje za njihove probleme. Upravo sadržajno oglašavanje predstavlja alat kojim ćete to postići na veoma kreativan i zanimljiv način. 

 

Stvorite povjerenje kupaca stvaranjem kvalitetnog sadržaja 

 

Vodeća se poduzeća okreću upravo ovom obliku oglašavanja iz razloga što je on mnogo bolji za uspostavljanje odnosa sa potencijalnim kupcima. Stvaranjem sadržaja koji opisuje vas kao najbolje rješenje na tržištu stvarate autoritet i sigurnost kod kupaca jer samim sadržajem prikazujete svoje znanje. Takav vam način oglašavanja pomaže u boljoj interakciji sa kupcima nego što je to moguče postići tradicionalnim načinom oglašavanja koje može postati dosadno i prouzrokovati neželjene kontraefekte kod kupaca. Ovakav način interakcije stvara povjerenje kod sadašnjih kupaca ali i olakšava donošenje odluke potencijalnim kupcima koji imaju bolji uvid u vaše sposobnosti. 

 

Strategija sadržajnog oglašavanja 

 

Prije nego što se odlučite za ovakav oblik oglašavanja svojih usluga, veoma je važno razviti strateški pristup koji će odgovoriti na sljedeća pitanja: 

 

  • Kakav sadržaj želim kreirati ? 

  • Za koga kreiram takav sadržaj ? 

  • Gdje ću pronaći publiku ? 

  • Koliko ću često kreirati sadržaje ? 

 

Zaključak

 

Sadržaj koji kreiramo mora biti razumljiv, originalan i zanimljiv. Treba se dotaknuti tema o kojima želite pričati i o kojima ste strastveni a vezane su za vas i vaše poslovanje i publika će to prepoznati. Teme mogu biti kompleksne sa vašeg gledišta, ali sadržajno je valja obraditi na jednostavan način kako bi tekst vašeg bloga bio razumljiv prosječnim čitateljima. Ne treba nužno ulaziti u detalje jer bi time korisnik interneta koji očekuje konkretne odgovore mogao izgubiti interes. 

Sljedeće što uzimamo u obzir je publika. Krenimo stvarati sadržaje razmišljajući kao kupac, odnosno pružite kroz svoje sadržaje odgovore na problemska pitanja sa kojima se vaši potencijalni kupci mogu susresti. Pretraživanjem svog problema putem interneta izvjesno je da će naići upravo na vas, što povećava vjerojatnost da će potencijalni kupac postati potrošač odnosno korisnik vaše usluge. 

 Međutim, ne treba zanemariti gdje naši potencijalni kupci cirkuliraju i koje platforme koriste, da li se oni nalaze na Facebooku, Twitteru ili možda Youtubeu, te o tome ovisi što ćemo, u kojoj formi i gdje objavljivati. Tako valja razviti strategiju gdje ćete i koliko često objavljivati vaše nove i kreativne sadržaje. Periodičnost je jedna od ključnih stvari kako bi izgradili odnose sa kupcima putem content marketinga, pa se stoga preporuča da redovito i periodično objavljujete nove sadržaje na koje će se publika ne samo navikavati već će i očekivati nove zanimljive sadržaje sa vašeg web mjesta.  

Ne treba pretjerivati i objavljivati puno sadržaja odjednom i očekivati rezultate odmah: takvi postupci mogu samo zbuniti potencijalne kupce a content marketing je sam po sebi dugotrajan proces kojem treba prići sa strpljenjem kako bi dugoročno ostvariili zakazane ciljeve.