Google ukida kolačiće

Objavljeno : 16.12.2020 Čitanja : 66

 

Vijest kako će Google ukinuti podršku za Third Party kolačiće do 2022. godine uzdrmala je svijet marketinga. Neizostavna je činjenica kako za svako poslovanje koje se temelji na marketingu putem interneta slijedi period neizvjesnosti. Iako je najavljeno kako će ukidanje biti postupno, ovakva je objava zabrinula mnoge koji se bave marketingom i koji od marketinga žive. 

 

Što su to kolačići ? 

 

Velika većina korisnika interneta nije dovoljno upoznata ili uopće ne zna što su to kolačići i na koji način funkcioniraju. Prilikom posjete web stranice najčešće prihvatimo ponuđene kolačiće kako bi nastavili surfati web stranicom iako nismo sigurni što oni točno predstavljaju. Međutim, važno je razlikovati tzv. „osnovne“ kolačiće koji pripadaju web stranici na kojoj se u tom trenutku nalazite od Third Party kolačića koji njoj ne pripadaju već dolaze od treće strane. Kada prihvatite osnovne kolačiće vaš web preglednik u tekstualnom obliku pohranjuje vaše radnje kako bi svako vaše sljedeće iskustvo bilo što bolje. Primjerice, dodali ste nekoliko artikala u košaricu web shopa te ste nakon toga napustili stranicu bez da ste izvršili kupnju. Povratkom na web stranicu vi ne morate ponovno pretraživati željene artikle, već vas oni čekaju u vašoj košarici a upravo je to posljedica prihvaćanja osnovnih kolačića. Sukladno planovima Googla, takav oblik kolačića bit će i dalje prisutan dok se podrška ukida za Third Party kolačiće. 

 

Google ukida Third Party kolačiće 

 

Third Party kolačići, kao što se ranije spomenulo, ne pripadaju web stranici kojom surfate već dolaze od treći strana koje na taj način pokušaju prikupiti informacije o vašim aktivnostima u vrijeme koje provedete na internetu i na svome serveru stvoriti bazu podataka. Ti kolačići ne spadaju u one nužne kolačiće ali njihovim prihvaćanjem trećoj strani dajemo opciju da prati naše aktivnosti te da nas sukladno njima „bombardira“ oglasima kako bi došli do vas kao potencijalnog kupca. S obzirom da Google uvijek pazi na privatnost i sigurnost svojih korisnika kao i da njihovo iskustvo bude što bolje, odlučeno je kako njihov preglednik Chrome više neće podržavati takve oblike kolačića. 

 

Zašto je to „Big deal“ ? 

 

Iako su neki preglednici poput Safarija i Mozille Firefox već ukinuli podršku za Third Party kolačiće, vijest da će i Google sa svojim preglednikom Chrome poći za njihovim koracima protresla je svijet marketinga. Razlog tome leži što je Google uvjerljivo najveći igrač i najviše korisnika interneta služi se upravo njihovim preglednikom, čak gotovo 70% prema posljednjim informacijama iz listopada 2020. 

 

 

 

Međutim, tko u takvoj situaciji najviše gubi ? U skupinu onih koji najviše gube, između ostalih, svrstavaju se medijske i oglašivačke kuće koje djeluju kao platforma koja povezuje poduzetnike i potencijalne kupce, poslovanja čiji je temelj oglašavanje internetskim putem kao i svi oni koji svoju marketing strategiju temelje na podacima i informacijama koje se prikupljaju pomoću ovog oblika kolačića. Web stranice više neće moći „živjeti“ od klikova već od manje grupe registriranih ali zainteresiranih skupina. 

 

Buduća perspektiva: Content Marketing ! 

 

Upravo ovakva monopolna pozicija Googleu daje prednost u odlučivanju dok su ostali primorani prilagoditi se na najbolji mogući način. Kako se ovo ukidanje ne odnosi na osnovne kolačiće i biti će provedeno postupno, budućnost leži u prepoznavanju manjih ali zainteresiranih skupina koje cirkuliraju internetom. Težnja će biti na boljem povezivanju sa tim skupinama kao i stvaranju odnosa sa njima, zadržavanju takvih korisnika i stvaranja lojalnog odnosa sa njima. Tako će pronalaženje novih i efikasnih oblika marketinga biti nužnost u budućem poslovanju a mnogi stručnjaci ističu kako je upravo sadržajni ( content ) marketing najbolje i najbezbolnije riješenje s obzirom na promjene koje se isčekuju. Kreiranjem kvalitetnog i relevantnog sadržaja lakše ćete privući ciljanu grupu ali i izgraditi odnos s njima te je ovakav oblik marketinga prepoznat i cijenjen od strane Googla koji se nameće kao neizbježan prijatelj u vašem web poslovanju.