Kada je vrijeme za redizajn web stranice? 

Objavljeno : 15.10.2020. Čitanja : 80

Kako prepoznati da je redizajn web stranice potreban i kada je vrijeme da se poduzme takva aktivnost? Postoje razni razlozi da se poduzmu ovakvi koraci, a među njima posebno se ističu sljedeći: 

  • Web mora biti prilagođen za mobitele i tablete 

  • Povećanje ratinga na tražilicama 

  • Brže učitavanje web mjesta  

  • Web stranica mora biti vizualno privlačna 

  • Web mora biti kompatibilan s najnovijim verzijama web preglednika 

 

Sve češće surfamo pametnim telefonima 

 

Jedan od čestih indikatora kako je došlo vrijeme za redizajniranje vaše web stranice također je i neugodno iskustvo pretraživanja putem mobilnih uređaja. Smatra se kako se polovica internetskog pretraživanja u današnje vrijeme provodi upravo preko pametnih telefona te kako te brojke u budućnosti mogu još samo narasti. Stoga, ne treba posebno isticati od kolike je važnosti da vaša web stranica bude u potpunosti prilagođena mobilnim uređajima kako bi se izbjegla neželjena neugodna iskustva korisnika. 

 

Primjerice, mobilne verzije moraju sadržavati tzv. hamburger meni kojim se vrši navigacija i preusmjeravanje na web stranici. Također, stranica mora biti prilagođena kako bi iskustvo čitanja vašeg web sadržaja bilo potpuno. Pregledavanje sadržaja mobilnim putem ostvaruje se pomicanjem sadržaja „gore – dolje“ pa stoga oni moraju biti prilagođeni za takav način surfanja. Preporučljivo je redizajnirati svoju web stranicu kako bi se izbjegla neugodna šetanja „lijevo – desno“ za tekstom ili zoomiranje sadržaja sve u cilju da on bude jasan, čitak i vidljiv korisnicima. Uvijek treba uzeti u obzir kako tehnologija ide rapidno prema naprijed a novi modeli mobilnih uređaja s novim performansama sve se učestalije pronalaze na tržištu. Takve trendove valja popratiti te na pravodoban i kvalitetan način reagirati poboljšavanjem vaše web stranice putem redizajniranja. 

 

Google je vaš prijatelj ! 

 

Kvalitetan redizajn u velikoj mjeri može povećati vaš rating na internetskim tražilicama i samim time poboljšati vaš status glede Internet pretraživanja. Tako je, recimo, od ključne važnosti „sprijateljiti“ se sa tražilicama, pogotovo onim popularnijima kao što je Google. Jedan od indikatora koji prikazuje kako je vrijeme za redizajn a od iznimne je važnosti za vaš rating na Google-u jest Bounce rate. Bounce rate predstavlja postotak dolaska online korisnika na vašu web stranicu i odlazak s iste. Što za vas znači bounce rate i zašto vas on navodi da s vašom web stranicom nešto nije u redu i da možete razmišljati o redizajnu?

 

Primjerice, kupac je tražeći određeni proizvod ili uslugu naišao na vašu web stranicu, međutim netom nakon dolaska on ju je i napustio. Nasuprot, sljedeći kupac koji je otvorio vaš web zadržao se desetak minuta razgledavajući vašu ponudu putem weba. To vašoj web stranici daje bounce rate u iznosu od 50%, što je relativno visok iznos. S obzirom da je vaš bounce rate visok, vaša stranica neće biti najsimpatičnija tražilici kao što je Google i vaši će potencijalni korisnici teže naći put do vas prilikom pretraživanja. Također, valja uzeti u obzir i vrijeme koje korisnici provedu na vašoj web stranici kao pokazatelj na kojeg Google obraća pozornost.

 

Prosječno vrijeme koje posjetitelj provede na vašoj web stranici jasan indikator njegovog ponašanja i zadovoljstva iskustvom korištenja vašeg weba. Ako je iznos prosječnog vremena koje korisnici provedu nizak za pretpostaviti je kako oni nisu zadovoljni posjetom vašem web mjestu i kako će vaš rating u očima Googla znatno opasti. 

 

Vaša web stranica je prespora 

 

Vaša se stranice predugo učitava ? To svakako nije dobar pokazatelj. Vaši će korisnici najčešće izgubiti strpljenje, napustiti vaše web mjesto i sreću potražiti na drugom mjestu. Velika je vjerojatnost kako će velika većina kupaca ne samo odustati od kupnje, već će vas i u budućim pretraživanjima isključiti kao opciju upravo zbog takvog neugodnog iskustva. Kako bi se takvi problemi na vrijeme spriječili potrebno je izvršiti kvalitetan redizajn vašeg weba. 

 

Uzroci koji utječu na brzinu vašeg weba mogu biti razni, a najčešće se sporost javlja u situacijama kada vizualni sadržaji poput slika i videozapisa nisu u potpunosti prilagođeni odnosno radi se o npr. prevelikim slikama koje su nepažnjom završile na vašem webu i zbog kojih njegovo učitavanje traje duže nego što to korisnici od vas očekuju. Također, potrebno je ukloniti nepotreban višak u kodu koji je raspisan za vaš web što bitno može utjecati na brzinu učitavanja vašeg web mjesta.  Potrebno je naglasiti kako su internetske tražilice kao što je popularni Google posebno osjetljivi po pitanju brzine učitavanja vaše web stranice.

 

Naime, stvari su tu jednostavne: Google prednost u pretraživanju daje stranicama koje se brže učitavaju, dok ste u suprotnom teže vidljivi korisnicima interneta čime se smanjuje vjerojatnost da će tražeći neku uslugu naići upravo na vas i vašu ponudu. U slučaju da niste prvi vrhu rezultata pretraživanja usluge kojom se bavite, potrebno je testirati brzinu vašeg web mjesta jer ne bi bilo veliko iznenađenje kako je upravo to razlog zbog čega niste simpatični tražilicama a samim time vam i posjete stranici nisu na željenoj razini. 

 

Grafika - najnoviji standardi u dizajnu 

 

Na produktivnost vašeg web mjesta uvelike može utjecati njezin izgled i sam dizajn. Moguće je kako je vaša web stranica zastrjela, kako boje koje koristite nisu efektivne a najbitnije poveznice za vaše poslovanje nisu pravilno istaknute. Kako bi se korisnici zadržali na vašoj web stranici potreban vam je tzv. „wow efekt“. Vaša web stranica mora biti vizualno impresivna kako bi se privukli potencijalni kupci.

 

Kvalitetnim redizajnom i korištenjem najnovijih grafičkih tehnologija znatno možete pridonijeti iskustvu korisnika koji nailaze na vašu stranicu i na taj način poboljšati vaš status i steći konkurentsku prednost s obzirom na konkurenciju. Vaša web stranica mora pratiti najnovije standarde u dizajniranju kao što je „flat“ dizajn. Flat dizajn, što se može naslutiti po imenu, koristi dvodimenzionalne ilustracije a prvi ga je predstavio Apple nakon čega su ga mnogi web dizajneri prepoznali i prihvatili takav trend.

 

Naglasak je na jednostavnosti pri pregledu tako dizajniranih stranica kao i korištenju jasnih i kontrasnih boja, a ovakav je dizajn veoma popularan u dizajniranju web stranica za mobilne uređaje. 

 

Pratite ponašanje web preglednika 

 

Poseban utjecaj na odluku o redizajniranju weba imaju web preglednici kao što su  Mozilla Firefox, Google Chrome, MS Edge, Safari i dr. Nije rijedak slučaj da ste se odlučili pretraživati informacije internetom te vam se prilikom otvaranja preglednika nudi opcija da izvršite ažuriranje i da pretražujete u najnovijoj verziji preglednika. Iznimno je važno ispratiti takve promjene kako bi vaša web stranica u svakom trenutku bila kompatibilna sa najnovijim verzijama web preglednika. 

 

Osim što treba biti u korak s najnovijim ažuriranjima internetskih preglednika, korisno je imati na umu kako različiti preglednik zahtijeva različitu prilagodbu vaše web stranice, odnosno developerski se kodovi razlikuju. Vaša web stranica možda savršeno radi korisniku koji je pregledava putem Mozilla Firefoxa, međutim moguće je da ste to iskustvo uskratili drugom korisniku koji za potrebe interneta koristi neki drugi preglednik poput Google Chroma. 

 

Odluka je na Vama ! 

 

Redizajniranje web stranice jednostavan je i produktivan način kojim se možete približiti vašim korisnicima i poboljšati vaše poslovanje. Ciljevi koji se žele postići moraju biti jasni: želim da se potrošači zadrže na mojoj stranici, želim prodati više proizvoda, želim uredan izbornik i filter proizvoda koji neće stvoriti konfuziju kod korisnika… U svakom slučaju, veoma je važno naučiti prepoznati signale koji nam mogu naslutiti kako je došlo vrijeme za promijene te takve signale nikako nije poželjno ignorirati.

 

Problemi se pri poslovanju javljaju svakodnevno i to nije novost, međutim, potrebno je priznati problem i reagirati u najkraćem mogućem roku pravodobnom odlukom. Ponekad se neke od tih strateških odluka upravo odnose na osvježavanje izgleda i performansi vaše web stranice kvalitetnim i stručnim redizajniranjem.  

 


Komentiraj članak:

Prijavi se za komentiranje:

Kako bi komentirali članke prijavite se pomoću korisničkog imena i pin-a. Nakon što se jednom prijavite Vaši podaci biti će zapamćeni prilikom sljedeće prijave. Jednom korišteno korisničko ime biti će zauzeto svim ostalim korisnicima. Ukoliko Vas sustav odjavi biti ćete u mogućnosti ponovno se prijaviti korištenjem pin-a unešenog prilikom prve prijave.

Korisničko ime:

Pin:

Dobrodošao,