Web trgovina u doba koronavirusa 

Objavljeno : 23.09.2020 Čitanja : 138

Od same pojave novog COVID – 19 virusa i službenog proglašenja globalne pandemije od strane Svjetske zdravstvene organizacije ( WHO ) 18.ožujka, za očekivati je bilo kako će ovaj događaj obilježiti 2020. godinu. S obzirom na način prenošenja i preventivne mjere kojima se sprječava širenje poput socijalnog distanciranja, zatvaranja objekata ali i skraćivanja radnog vremena, mnoge su se svakodnevne navike stanovništa promijenile pa tako i one vezane uz kupovinu proizvoda. 

Ponašanje na tržištu online prodaje tijekom pandemije 

Današnja zastupljenost tehnologije i mogućnosti povezivanja i prije su pandemije popularizirale web trgovinu, pa je danas doista rijetkost naići na osobu koja se nikad nije okušala u kupovini internetskim putem. Mnogi su se proizvodi i namirnice sve češće naručivali online, uključujući naravno i medicinske maskice, higijenske potrepštine i proizvode za dezifinciranje. 

U posljednje vrijeme, koje se kolokvijalno naziva „novo normalno“, sve je učestalija pojava trgovine internetskim putem pa su stoga brojna mala gospodarstva slijedila trend velikih gospodarstvenika u kreiranju svoje ponude putem platforme web shopa. Stoga često u domaćim medijima, primjerice, možemo naići na priče o poljoprivrednicima koji su sve odlučniji u prodaji svojih proizvoda putem online platforme. 

Koje su prednosti online kupovine ? 

Mogućnosti koje pruža ovakav oblik tržišta i ovakav način interakcije danas je sve popularniji, a naročito u doba pandemije. Dakle, web shop predstavlja platformu koja spaja dvije skupine konzumenata: prodavača kao ponudu i krajnjeg kupca kao potražnju na tako postavljenom tržištu. S obzirom na nedostatke uobičajenog načina trgovanja te uzevši u obzir novonastale okolnosti uzrokovane pandemijom novog COVID – 19 virusa, posebno se ističu sljedeće prednosti: 

  • Ušteda vremena 

  • Mogućnost obavljanja kupovine iz udobnosti vlastitog doma 

  • Sveukupnost ponude na jednom mjestu 

  • Sveukupnost informacija na jednom mjestu 

  • Dostava „Door 2 Door“ 

  • Socijalno distanciranje i izbjegavanje gužvi 

  • Mogućnost interakcije sa kupcem i dobivanja kvalitetne povratne informacije 

  • Mogućnost kupovine nije ograničena radnim vremenom itd. 

Ušteda vremena jedna je od najvećih prednosti obavljanja ovog oblika kupovine. S obzirom na današnje dinamično doba koje karakterizira „manjak“ vremena, vrijeme postaje sve vrijedniji resurs koji, kada se troši uzaludno, postaje trajno nepovratan. Dodavanjem proizvoda u virtualnu košaricu i dostavom na kućni prag, ušteda vremena je očigledna u usporedbi s klasičnim odlaskom u trgovinu. 

U doba pandemije coronavirusa dostava na kućni prag predstavlja veliku prednost jer sama po sebi omogućava kupcima primjenu mjera socijalnog distanciranja te izbjegavanja gužvi u trgovinama sve u svrhu očuvanja vlastitog zdravlja ali i sprječavanja širenja smrtonosnog virusa. 

Sveukupnost ponude i informacija na jednom mjestu odnosi se na sadržaje kojima se kupci informiraju tijekom kupnje, kao što su primjerice dostupnost artikala, cijene artikala, cijena dostave, mogućnost besplatne dostave, praćenje akcija i posebnih ponuda i druge korisne informacije koje se mogu pronaći na platformama web trgovine. 

Također, jednostavnim je putem moguće ostaviti povratnu informaciju kojom se procjenjuje kvaliteta usluge, zadovoljstvo iskustvom kupovine putem platforme, mogući prostor za napredak i poboljšanjem usluge ali i mogućnost personaliziranja iskustva kupcima koji su zainteresirani za određene skupine artikala. 

Međutim, najveća prednost ovog oblika trgovine jest vremenska i prostorna neograničenost. Kupovati putem platformi web trgovina moguće je u bilo kojem trenutku sa bilo koje lokacije, naravno, uz preduvjet povezivanja sa internetom. Posebno valja istaknuti vremensku neograničenost kojom se izbjegavaju neugodna iskustva nailaska na zatvorena vrata trgovine a u vrijeme pandemije coronavirusa bili smo svjedoci generalnog „Lockdowna“ ali i skraćivanja radnog vremena i ukidanja rada nedjeljom kao preventivnih mjera u sprječavanju širenja virusa. 

Zašto uložiti u web trgovinu ? 

Kupovina putem web platforme sve je popularnija kako globalno, tako i u Hrvatskoj. Porast kupaca koji se odlučuju za ovakav oblik kupovine rastao je i prije pojave coronavirusa, a takav se trend s još većom uzlaznom putanjom nastavio i tijekom pandemije. Zastupljenost tehnologije i promijene prouzrokovane pandemijom u svakodnevnom životu stvorile su nove potrošačke navike kod stanovništa, što ne samo da povećava vrijednost ovog oblika trgovine u doba pandemije već predstavlja i čvrste temelje ukazivajući kako će se taj trend nastaviti i nakon što se pobijedi virus. Prepoznavanje potrošačkih navika ključ je uspješnog poslovanja. 


Komentiraj članak:

Prijavi se za komentiranje:

Kako bi komentirali članke prijavite se pomoću korisničkog imena i pin-a. Nakon što se jednom prijavite Vaši podaci biti će zapamćeni prilikom sljedeće prijave. Jednom korišteno korisničko ime biti će zauzeto svim ostalim korisnicima. Ukoliko Vas sustav odjavi biti ćete u mogućnosti ponovno se prijaviti korištenjem pin-a unešenog prilikom prve prijave.

Korisničko ime:

Pin:

Dobrodošao,